Pop kultura: Helo Kiti dobija svoj voz - Pet Magazine
Pas:
Mačka:
Od Nikola Nedeljković - 06/09/2018

Pop kultura: Helo Kiti dobija svoj voz

Rođena nakon što je kompanija „Sanrio”, šezdesetih godina prošlog veka, shvatila da se gumene sandale bolje prodaju kada su na njima oslikani „slatki” motivi, postala je globalni fenomen „težak” osam milijardi dolara godišnje

 

Izvor: magazin Mačka

Ako spadate u one koji ne mogu da odole kada vide dražesnu Helo Kiti na odeći, igračkama, školskom priboru ili u crtaćima, obradovaće vas vest da su Japanci odlučili da odu korak dalje. Omiljena japanska maca (istina, neki tvrde da Helo Kiti zapravo i nije maca) dobiće i svoj – voz. I to ne bilo koji. Ovih dana trebalo bi da se u Japanu u redovan saobraćaj uključe dva superbrza voza koji predstavljaju pravi tematski park na šinama posvećen Helo Kiti.

Oživljavanje železnice

Ideja je rođena u kompaniji „West Japan Railway Co. Ltd”, koja na taj način želi da oživi železnički saobraćaj u zapadnom Japanu. Oni su u kostim Helo Kiti „presvukli” dva shinkansen metak-voza serije 500, koji se kreću brzinom od 300 kilometara na sat. Spolja, voz će krasiti prepoznatljiva roze mašna Helo Kiti, a iznutra će sve biti u znaku popularne japanske junakinje i dizajnerske ikone. Biće postavljena čak i foto-kabina s likom Helo Kiti za sve zavisnike od „Instagrama”. Kada se voz približava stanici, umesto uobičajenog shinkansen džingla, čuće se muzička tema iz crtanog filma „Helo Kiti”.

Planetarni brend

Iako bi nekima ovakav potez mogao da deluje neobično, voz posvećen Helo Kiti zapravo ne iznenađuje toliko kada se uzme u obzir činjenica da je reč o jednom od najprepoznatljivijih japanskih brendova u svetu. A ako tome dodate fasciniranost kavai kulturom u Japanu (reč kavai se najpribližnije može prevesti kao „slatkoća”) , sve postaje mnogo jasnije.

Maca učenica

Lik Helo Kiti osmislila je dizajnerka Juko Šimicu za kompaniju „Sanrio”. Ona je zamišljena kao učenica trećeg razreda koja živi kraj Londona. Britansku nacionalnost ova maca je dobila jer je u vreme njenog nastanka ta zemlja bila veoma popularna u Japanu. Nedavno, „Sanrio” je objavio da je rođendan Helo Kiti 1. novembra. Prepoznatljiva je po crvenoj mašni i, bar naizgled, odsustvu usta.

Nastala je 1974. godine, a popularnost van Japana, posebno u SAD, počela je da stiče dve godine kasnije. Rođena je nakon što je kompanija „Sanrio”, šezdesetih godina prošlog veka, shvatila da se gumene sandale bolje prodaju kada su na njima oslikani „slatki” motivi. Zato su unajmili Juko Šimicu, koja je dobila zadatak da osmisli baš takve likove koji bi pospešili prodaju „Sanriovih” proizvoda.

Vredi milijarde

Teško da je, u tom trenutku, bilo ko mogao da predvidi zvezdani uspon Helo Kiti. Do 2014. godine postala je globalni marketinški fenomen „težak” osam milijardi dolara godišnje. Iako je osmišljena kao brend za devojčice, Helo Kiti je danas podjednako popularna i kod odraslih.

Ima je i u pesmama

Do danas, Helo Kiti je dobila dva tematska parka u Japanu, nekoliko TV serija u kojima je glavni lik, video-igre, pa čak i nekoliko muzičkih albuma. Pevačica Avril Lavinj snimila je pesmu koja nosi ime „Helo Kiti”. Za sledeću godinu planirana je premijera dugometražnog filma pod istim imenom.

Kazna za policajce

Pre nekoliko godina, šef policije u Bangkoku osmislio je originalan način da kazni policajce u svom gradu koji se ne drže pravila. Sve koji naprave manje prekršaje, poput kašnjenja na posao ili nepropisnog parkiranja, on je primoravao da oko ruke nose rozu traku s likom Helo Kiti.

Kavai kultura

Izraz kavai kultura odnosi se na fasciniranost šarmantnim i detinjastim stvarima koja je veoma raširena u Japanu i tamošnjoj pop kulturi. Helo Kiti je verovatno najpoznatiji i najreprezentativniji proizvod ove kulture, ali ona uključuje i mnoge druge elemente, likove i brendove. Kavai podrazumeva, između ostalog, poseban „preslatki” rukopis, neke žanrove mangi, stil oblačenja koji uključuje gomilu mašnica, roze detalja, dečjih plišanih igračaka…