Zašto Instagram voli mačke - Pet Magazine
Od petmagazine.rs - 08/12/2021

Zašto Instagram voli mačke

Ubrzano širenje fotografija mačaka, stvorilo je okruženje za vlasnike istih, prozvano “virtualnim parkom za mačke“ * mace su te koje umeju da “pokažu svoja osećanja“ mnogo “raznovrsnije“ bez ikakvog napora

Tekst Dunja Božić

Fotografije najboljeg čovekog prijatelja jako su popularne na internetu, jer sve brojke ukazuju na to. Međutim, mačke su te koje se brže “šire“ po društvenim mrežama, iz mnoštvo razloga. Naime, porastom širenja sadržaja u zavisnosti o interesovanja korisnika, ljubitelji i vlasnici kućnih ljubimaca mogli su brže i jednostavnije deliti fotografije, ali i videe svojih mačaka. Ova vrsta sadržaja privukla je različite grupe, a nedavna istraživanja pokazala su da su pratioci mreža imali više energije i bili pozitivniji nakon što su pogledali nekoliko snimaka ili fotografija, upravo s macama.

Ubrzano širenje fotografija mačaka, stvorilo je okruženje za vlasnike istih, prozvano “virtualnim parkom za mačke“. Naime, dok vlasnici pasa imaju javne površine na kojima se mogu družiti, vlasnici mačaka su nekako uvek sa strane, pa je logično što dobijaju etiketu usamljenih, nedruštvenih i čudnih osoba. Zato im je internet pružio mogućnost da pokažu svoje ljubimce, te im je dao šansu da mogu da se pohvale njima. I u ovome, prema istraživanju, poslednje dve godine prednjači mreža Instagram. Osim toga, mace su navodno te koje umeju da “pokažu svoja osećanja“ mnogo “raznovrsnije“ nego njihovi prijatelji psi, i ne samo raznovrsnije, nego bez ikakvog napora. Kako to? Odgovor bi bio da se psi previše trude. Kada pas uđe u kutiju ili se sakrije ispod stola, ili pak nosi smešan šešir, to je zato što “očajnički“ želi da vas zadivi, traži vašu potvrdu i odobrenje. Međutim, kada mačka uradi jednu od tih stvari, to je zato što je tada htela da uradi tu stvar. I najčešće tako bude – bez napora, lišena od brige šta vi mislite o tome.

Emili Hah, direktorka Cheezburger.com, platforme na kojoj možete da pogledate smešne fotografije i videe, slaže se da će se ovaj trend nastaviti. – Haštag “lolcats“ je ubrzo postao jedan od najkorišćenijih, i raste i dalje, kaže Emili. Kompanija sada svakodnevno prima 8000 do 10.000 fotografija i “mema“, od kojih polovina prikazuje kućne ljubimce.

Kao kod ljudi, tako i među macama postoje profili na internetu, koji se više izdvajaju od drugih, kako po broju pratilaca, tako po gore pomenutim umećima. Neke mace su postale prave “selebriti“, te ste sigurno čuli za Lil Bub, Grampi ket ili Nalu, mace čiji profili broje po nekoliko miliona pratilaca.

U PRODAJI JE NOVI BROJ MAGAZINA MAČKA

Najpoznatija maca

Prva maca interneta, kako je drugačije zovu, Lib Bub dugo je nosila titulu najslađe mace na Instagramu. Nažalost, Lil je uginula pre par godinea, ali i danas se rado spominje kada se priča o najzastupljenijim macama na društvenim mrežama.

Ova maca je rođena s nekoliko genetskih anomalija, a između ostalog je imala osteopetrozu, nesrazmerno male udove i dodatni prst na sve četiri šape. I upravo je taj njen izgled bio zaslužan za njenu popularnost, hteli mi to da priznamo ili ne. Lil je brzo osvojila srca pratilaca društvenih mreža. Samo par fotografija je bilo dovoljno da se Lil nađe na naslovnici Redita i nedugo nakon toga postala je jedna od najpoznatijih i najpopularnijih mačaka na svetu.

Vlasnik Majk Bridavski je bio preplavljen iznenadnom slavom svoje mačke, pa je čak razmišljao i o tome da zatvori profile. Ali iskrene poruke koje je Lil Bub dobijala od ljudi koji su rekli da ih je inspirisala da se izbore sa teškim vremenima – čak i samoubilačkim mislima, promenile su njegovo mišljenje.

– Cela moja ideja je bila da ljudima putem njenog profila prenesem pozitivnu emociju i da pokažem da i drugačije može da bude dobro. I ja sam video sebe kao posrednika u tome, kaže Majk.  

I danas, nakon par godina kako je Lil Bub uginula, Majk kaže da provodi po 50 sati nedeljno upravljajući njenim brendom, što uključuje kalendare, aplikacije, kao i gostovanje u emisijama. U prilog tome koliko je Lil popularna ide i dokumentarni film Lil Bub i Friendz, koji je osvojio nagradu na Filmskom festivalu Tribeca.

Najbolja stvar u celoj priči jeste to što vlasnik, Bridavski donira deo prihoda od prodaje svih proizvoda Lil Bub dobrotvornim organizacijama za životinje.

– Preko 80.000 dolara ide u dobrotvorne svrhe i za sve to je zaslužna Lil. Iako nije više sa nama, njen brend i dalje živi. I za mene je ona i dalje najpopularnija mačka na internetu, kaže Majk. 

Smrt Lil Baba usledila je sedam meseci nakon smrti Grampi ket, još jedne internet legende.

POSTAVI ODGOVOR

Your email address will not be published. Required fields are marked *