Studija sprovedena na američkom koledžu Dartmouth otkriva da osobe koje imaju mačke u proseku doniraju više novca u humanitarne svrhe u odnosu na vlasnike pasa, i to ne samo po iznosima već i po raznovrsnosti organizacija koje podržavaju.
Piše: Pet magazine
Istraživanjem su obuhvaćeni podaci od skoro 63 miliona ljudi koji su dali ukupno 70 milijardi dolara u periodu od 2013. do 2022. godine. Rezultati pokazuju da vlasnici mačaka češće i izdašnije učestvuju u donacijama, dok vlasnici pasa doniraju nešto manje, ali i dalje u značajnoj meri.
Zanimljivo je da je odnos prema kućnim ljubimcima bio tek četvrti po važnosti faktor koji utiče na filantropske navike, ispred njega su se našli nivo prihoda, obrazovanje i pol. Ipak, istraživači su istakli da se uočene razlike, iako ne velike, uklapaju u šire obrasce ličnosti: vlasnici pasa obično se opisuju kao ekstrovertni i druželjubivi, dok se vlasnici mačaka češće svrstavaju među introspektivne i otvorenije osobe.
Autor istraživanja, Herbert Čang, smatra da ovi nalazi mogu imati praktičnu vrednost za organizacije koje se bave prikupljanjem sredstava, jer ukazuju na to kako se lične osobine povezane sa ljubimcima mogu koristiti za odabir ciljne grupe. Iako ova razlika verovatno neće promeniti svet, možda će ljubitelji mačaka bar nakratko uživati u dodatnoj dozi priznanja.