Čitanje psima postaje sve prisutnije u obrazovnim institucijama i to s razlogom. Brojna istraživanja ukazuju na to da ova aktivnost može imati pozitivan uticaj na razvoj čitalačkih veština kod dece. U nekim školama, bibliotekama, pa čak i u okviru nastave kod kuće, podstiče se praksa u kojoj deca čitaju psima. Ideja je da se mališanima pomogne da steknu sigurnost u čitanju naglas, kao i da razviju bolji odnos prema knjigama i učenju.
Piše: Pet magazine
Prisustvo psa može delovati umirujuće na dete koje tek počinje da čita, jer deca često osećaju pritisak kada čitaju pred nastavnicima ili vršnjacima zbog straha od grešaka. Kontakt sa životinjama može povećati nivo hormona povezanih sa srećom, što dodatno olakšava proces učenja i povezuje ga sa pozitivnim iskustvom.
Ali to nisu jedini benefiti ove aktivnosti. Čitanje knjiga psima ili sa psima, može doneti brojne koristi deci, od kojih ćemo neke posebno istaći:
Deca koja redovno čitaju psima često dobijaju priliku da vežbaju svoje veštine čitanja u opuštenom okruženju. Psi ne sude i ne kritikuju, što omogućava deci da se osećaju slobodno dok čitaju naglas.
Kada deca čitaju psima, dobijaju pozitivnu povratnu informaciju kroz neverbalne signale (mahanje repom, opušteno držanje) koje psi šalju. Ovo može pomoći deci da se osećaju sigurnije u svoje sposobnosti.
Čitanje psima može ojačati emocionalnu vezu između deteta i ljubimca. Ovaj zajednički trenutak može biti izvor utehe i radosti za decu, što jača njihovu emocionalnu otpornost.
Deca koja čitaju psima mogu razviti pozitivnu asocijaciju s knjigama i učenjem. Ovo može podstaći dužu ljubav prema čitanju i istraživanju sveta kroz knjige.
Čitanje psima pomaže deci u razvoju verbalnih veština. Kada razgovaraju sa svojim psima ili im objašnjavaju priče, deca poboljšavaju svoj rečnik i sposobnost izražavanja.
Interakcija s ljubimcima, uključujući čitanje, može smanjiti nivo stresa kod dece. U trenucima anksioznosti ili nelagode, prisustvo psa može delovati umirujuće i pružiti podršku.
Briga za psa, kao i zajedničko čitanje, može pomoći deci da razviju osećaj empatije i odgovornosti. Uče kako da prepoznaju potrebe svog ljubimca i stvore dublju vezu s njim.
Priče koje čitaju deca mogu stimulisati njihovu maštu i inspirisati ih da kreiraju sopstvene priče ili igru, što dodatno razvija njihovu kreativnost.
U grupnim čitalačkim programima s psima, deca mogu imati priliku da se druže i upoznaju s drugom decom koja dele slične interese. To može poboljšati njihove socijalne veštine.
Zato, ako imate psa, možda je vreme da čitanje knjige postane deo zajedničke rutine psa i deteta. Jer, iako pas ne zna da čita on zna kako da sluša. Mnogi roditelji i nastavnici primetili su da čak i deca koja inače ne vole da čitaju postaju motivisana kada dobiju priliku da čitaju psu. Prisutnost psa čini ceo proces zabavnijim i manje nalik “školskoj obavezi”.