Društvene mreže postale su prava arena za ljubimce koji postaju zvezde, a neki od njih imaju milione pratilaca i zarađuju ogromne svote novca. Čak je nastao novi pojam “petfluenser” koji opisuje kućnog ljubimca koji se redovno pojavljuje na slikama ili video zapisima svojih vlasnika. Iako su ljudi tradicionalno bili ti koji su promovisali brendove putem društvenih mreža, novo istraživanje sugeriše da ljubimci kao influenseri imaju iznenađujuću prednost u odnosu na ljudske kolege, naročito kada je u pitanju poverenje potrošača.
Piše: Pet magazine
U tekstu u časopisu “The Journal of Advertising Research” analizirano je kako preporuke ljubimaca o brendovima, kao što su postovi petfluensera, mogu uticati na reakciju potrošača. Naučnici su uporedili efikasnost petfluensera i ljudskih influensera u izmišljenim reklamama za proizvode poput vina i kikiriki putera. Rezultati su bili jasni: ljubimac je izazvao bolji odgovor kod potrošača nego ljudski influenser, naročito kada je poruka bila usmerena ka neposrednom zadovoljstvu i uživanju.
Pored toga, istraživanje ističe da broj sponzorisanih postova na društvenim mrežama raste, ali i da se percepcija iskrenosti influensera smanjuje, delimično zbog fenomena “umora od influensera”. Zbog toga petfluenseri predstavljaju održivu alternativu za iskrene preporuke.
Oglašivačke agencije sve više posvećuju pažnju na životinjske influensere kako bi promovisali proizvode, a u Velikoj Britaniji se procenjuje da vlasnici godišnje potroše oko 8 milijardi funti na svoje ljubimce, što ih često stavlja u poziciju da mogu da zarađuju isto kao i ljudi influenseri.
Dr Laura Lavertu, vodeći istraživač i predavač marketinga na Univerzitetu Strathclyde, objašnjava: “Petfluenseri imaju jasne prednosti u odnosu na ljudske influensere. Iako uticaj ljudskih influensera često proizilazi iz njihove povezanosti ili aspirativnog privlačenja, ljubimci deluju iskrenije i autentičnije. Pošto su to životinje, nemaju skrivene motive i ne dolaze sa skandalima koji ponekad prate ljudske influensere, što ih čini mnogo poverljivijima.”