Pas

Uskoro novi film – Putovanje jednog psa

11.12.2018. 11:21

Novoprobuđena ljubav Kineza prema psima oblikuje i filmsku industriju. Zahvaljujući tome, na veliko platno uskoro stiže nastavak filma “Smisao života jednog psa”, pod nazivom “Putovanje jednog psa”. Priča prati kucu koja je prešla 400 milja u potrazi za svojim vlasnikom – priča o ljubavi, vernosti i nepokolebivoj konekciji.

Tekst: magazin Pas


Prvi film – ogroman hit u Kini

Prvi film, premijerno prikazan 2017. godine, pratio je sudbinu jednog psa čija duša se reinkarnira u četiri različita kučeta. Film nije oduševio kritiku globalno, ali je solidno prošao kod publike.

U Kini – najmnogoljudnijoj zemlji sveta – ovo delo postalo je ogroman hitČak 88 miliona dolara, od ukupno 196 miliona koliko je film zaradio, dolazi iz Kine. Za poređenje, u Severnoj Americi zaradio je samo 65 miliona. Razlika je dramatična – što jasno pokazuje da je kineski publikum postao ključan tržišni segment za filmsku industriju.


Nastavak – posebno krojen za kinesko tržište

Ne čudi što će nastavak biti posebno krojen za kinesko tržište. Uz Denisa Kvejda, koji je bio zvezda prvog dela, novu ulogu igraće honkoško-kanadski pevač Henri Lau – poznat je u Kini i Južnoj Koreji, što garantuje dodatnu privlačnost za lokalnu publiku.

Koproducent filma biće kineska kompanija Alibaba Pictures – deo konglomerata Alibabagroup, nama najpoznatijeg po sajtu za onlajn trgovinu. Ovo partnerstvo pokazuje ozbiljnost američke industrije u hvatanju ovog rastuć tržišta.

Scenario će ponovo pisati V. Brus Kameron (autor knjiga po kojima se ovi filmovi snimaju) uz asistenciju Ketrin Mičon, Voli Volodarski i Maje Forbs. Reditelj je Gejl Mankuso. Novi film je simbolično najavljen na Svetski dan pasa, a premijera je zakazana za 19. maj sledeće godine.


Uspon pet industrije – paradigma se menja

S obzirom na istorijsku činjenicu da se Kina za pse najčešće vezuje rečenicom iz filma “U Kini jedu pse”uspeh filma “Smisao života jednog psa” u ovoj državi bio je prilično iznenađenje. Međutim, podaci pokazuju da iznenađenja nema.

Kineska industrija vezana za kućne ljubimce doživljava ogroman rast. Trenutno je u ovoj zemlji registrovano oko 50 miliona pasa koji se čuvaju kao ljubimci. Još važnije – procenat stanovnika koji imaju kućne ljubimce raste oko 15 odsto godišnje. To je eksponencijalni rast koji je privukao pažnju Holivuda.

Mačke su omiljeni ljubimci u nekim evropskim zemljama, ali je trend pasa kao ljubimaca – posebno u Aziji – nezaustavljiv.


Alibaba – velika investicija u filmsku industriju

Alibaba je dogovor o koproduciranju “Putovanja jednog psa” potpisala sa kompanijom Amblin Stivena Spilberga. To nije njihova prva investicija u Hollywood – ranije su uložili i u novi nastavak “Nemoguće misije”, kao i u film “Pepa prase slavi kinesku Novu godinu”.

Ovo pokazuje dugoročnu strateškiu – Alibaba ne ulazi samo u jedan film, već u celu paradigmu – povezivanje Holivuda sa kineskim tržištem.

Čang Vei, predsednik kompanije Alibaba Pictures, izjavio je:

“Naša misija je da povežemo Holivud i Kinu i da pomognemo da velike univerzalne priče s pozitivnom energijom maksimalizuju svoj potencijal kod publike u Kini i širom sveta.”


Šta to znači za budućnost filma

Ovaj film je više od samog filma – to je simbol promene u globalnoj filmskoj industriji. Kinesko tržište više nije sekundarni market – to je primarni faktor u odluci da li će film biti financijski uspešan.

Postojeći trend će se nastaviti – više filmova će biti kroje posebno za kinesku publikuviše Alibaba i sličnih kompanija će ulagati u koprodukcije, i više pažnje će biti posvećeno starijim filmovima gde su životinje – posebno psi – bili u центру priče.

“Putovanje jednog psa” je savršena manifestacija te paradigme.