
Novoprobuđena ljubav Kineza prema psima oblikuje i filmsku industriju. Zahvaljujući tome, na veliko platno uskoro stiže nastavak filma “Smisao života jednog psa”, pod nazivom “Putovanje jednog psa”. Priča prati kucu koja je prešla 400 milja u potrazi za svojim vlasnikom – priča o ljubavi, vernosti i nepokolebivoj konekciji.
Tekst: magazin Pas
Prvi film, premijerno prikazan 2017. godine, pratio je sudbinu jednog psa čija duša se reinkarnira u četiri različita kučeta. Film nije oduševio kritiku globalno, ali je solidno prošao kod publike.
U Kini – najmnogoljudnijoj zemlji sveta – ovo delo postalo je ogroman hit. Čak 88 miliona dolara, od ukupno 196 miliona koliko je film zaradio, dolazi iz Kine. Za poređenje, u Severnoj Americi zaradio je samo 65 miliona. Razlika je dramatična – što jasno pokazuje da je kineski publikum postao ključan tržišni segment za filmsku industriju.
Ne čudi što će nastavak biti posebno krojen za kinesko tržište. Uz Denisa Kvejda, koji je bio zvezda prvog dela, novu ulogu igraće honkoško-kanadski pevač Henri Lau – poznat je u Kini i Južnoj Koreji, što garantuje dodatnu privlačnost za lokalnu publiku.
Koproducent filma biće kineska kompanija Alibaba Pictures – deo konglomerata Alibabagroup, nama najpoznatijeg po sajtu za onlajn trgovinu. Ovo partnerstvo pokazuje ozbiljnost američke industrije u hvatanju ovog rastuć tržišta.
Scenario će ponovo pisati V. Brus Kameron (autor knjiga po kojima se ovi filmovi snimaju) uz asistenciju Ketrin Mičon, Voli Volodarski i Maje Forbs. Reditelj je Gejl Mankuso. Novi film je simbolično najavljen na Svetski dan pasa, a premijera je zakazana za 19. maj sledeće godine.
S obzirom na istorijsku činjenicu da se Kina za pse najčešće vezuje rečenicom iz filma “U Kini jedu pse”, uspeh filma “Smisao života jednog psa” u ovoj državi bio je prilično iznenađenje. Međutim, podaci pokazuju da iznenađenja nema.
Kineska industrija vezana za kućne ljubimce doživljava ogroman rast. Trenutno je u ovoj zemlji registrovano oko 50 miliona pasa koji se čuvaju kao ljubimci. Još važnije – procenat stanovnika koji imaju kućne ljubimce raste oko 15 odsto godišnje. To je eksponencijalni rast koji je privukao pažnju Holivuda.
Mačke su omiljeni ljubimci u nekim evropskim zemljama, ali je trend pasa kao ljubimaca – posebno u Aziji – nezaustavljiv.
Alibaba je dogovor o koproduciranju “Putovanja jednog psa” potpisala sa kompanijom Amblin Stivena Spilberga. To nije njihova prva investicija u Hollywood – ranije su uložili i u novi nastavak “Nemoguće misije”, kao i u film “Pepa prase slavi kinesku Novu godinu”.
Ovo pokazuje dugoročnu strateškiu – Alibaba ne ulazi samo u jedan film, već u celu paradigmu – povezivanje Holivuda sa kineskim tržištem.
Čang Vei, predsednik kompanije Alibaba Pictures, izjavio je:
“Naša misija je da povežemo Holivud i Kinu i da pomognemo da velike univerzalne priče s pozitivnom energijom maksimalizuju svoj potencijal kod publike u Kini i širom sveta.”
Ovaj film je više od samog filma – to je simbol promene u globalnoj filmskoj industriji. Kinesko tržište više nije sekundarni market – to je primarni faktor u odluci da li će film biti financijski uspešan.
Postojeći trend će se nastaviti – više filmova će biti kroje posebno za kinesku publiku, više Alibaba i sličnih kompanija će ulagati u koprodukcije, i više pažnje će biti posvećeno starijim filmovima gde su životinje – posebno psi – bili u центру priče.
“Putovanje jednog psa” je savršena manifestacija te paradigme.