Ljudi sve više novca troše na svoje kućne ljubimce i tretiraju ih kao svoju decu, piše časopis “Ekonomist” (The Economist).
Izvor: The Economist, B92.net/ljubimci
Samo Amerikanci troše godišnje 44 milijardi dolara na hranu, dodatke i igračke za svoje ljubimce. Poređenja radi, oko 400 miliona dolara potrošili su na kostime za Noć veštica svojim ljubimcima, a vrtoglavih 593 miliona dolara na poklone ljubimcima za Dan zaljubljenih.
I svako ko je na društvenim mrežama može da primeti koliko važno mesto ljubimci zauzimaju u životima ljudi. Ima bezbroj primera koji pokazuju da neke životinje danas žive luksuznije od mnogih ljudi, a i sva istraživanja pokazuju da su tretirani kao ravnopravni članovi porodice, a njihovi vlasnici sebe smatraju “roditeljima”, pre nego vlasnicima, tvrdi list. To je dovelo do pravog buma u industriji za ljubimce.
Status kućnih ljubimaca menja se iz nekoliko razloga, navodi “Ekonomist”. Mladi ljudi na Zapadu sve kasnije stupaju u brak i odlučuju da imaju decu. Zbog toga milenijalci usmeravaju svoje vreme i emocionalnu energiju na kućne ljubimce.
Sve veći broj firmi dopušta dovođenje kućnih ljubimaca na posao, a poslednji trend su nosivi uređaji za životinje koji pomažu vlasnicima da prate nivo njihove fizičke aktivnosti. Neki čak nabavljaju kamere, odnosno uređaje slične monitorima za bebe, pa čak i kad su daleko od kuće, razgovaraju sa svojim psima i mačkama preko zvučnika.