2292_web

Kina: Sve više troše na kućne ljubimce

U Kini, zemlji u kojoj su kućni ljubimci nekada bili zabranjeni, desio se potpuni zaokret. Sve imućniji pripadnici kineske srednje klase spremni su da za svoje ljubimce izdvoje pozamašne svote novca.

 

 

Izvor: N1, Reuters
Kompanije u Kini taj trend koriste – raste prodaja uvezene hrane za kućne ljubimce, a otvaraju se i mesta na kojima se može pronaći sve, čak i kursevi plivanja za kućne ljubimce. Ta industrija očekuje da će kinezi do 2022. godine na svoje kućne ljubimce potrošiti čak sedam milijardi dolara.

Za modnu dizajnerku Gaogaog ništa nije skupo kada je u pitanju njen pas. On je obučen po poslednjoj modi i njegovi obroci napravljeni su od najboljeg mesa.

  • Ranije sam joj davala hranu za pse, međutim sada joj sama spremam obroke. Dajem joj najkvalitetnije meso i organsku hranu. Takođe, trošim dosta novca i na kozmetičke tretmane, igračke i garderobu – kaže ona.

Ove godine, potrošnja na kućne ljubimce u Kini iznosila je oko 2,7 milijardi dolara. Postoje i bioskopi u koje možete odvesti svog ljubimca, a sa ekrana im se obraćaju druge životinje poput veverica ili morskog praseta.

  • Potrošačka moć ljudi rođenih osamdesetih i devedesetih znatno je povećana, a kao što vidite promenila se i uloga životinja u ljudskim životima. Sada su kućni ljubimci zapravo postali životni pratioci, ljudi koji ne mogu da imaju decu posvećuju svoje vreme njima – kaže Li Čen.

Neki čak i organizuju rođendanska slavlja za svog ljubimca, poput Lidije Vang koja je za tu priliku potrošila 1.520 dolara.

  • Ljudi koji ne vole životinje možda ovo ne mogu da shvate i misle da je previše, ali ja ga doživljavam kao svoje dete”, kaže ona.

Demografija u Kini potpomogla je ubrzanom razvoju ovog trenda. Sa sve većim brojem starijih ljudi kao i samaca i parova bez dece, povećava se i potrošnja u ovoj oblasti.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *