masaza psa

MASAŽA 4 tehnike kako da opustite svog psa

Uh, to je ta tačka. Ne, ne boli, baš mi prija. Nemoj da prestaješ, osećam se odlično.

Dobro, vaš ljubimac neće moći da vam sve ovo kaže, ali, verujte nam na reč, ako naučite ove četiri tehnike masaže, poželeće da može.

Dnevna masaža

Dovoljno je da dnevno izdvojite samo desetak minuta za redovnu masažu. Koristite otvoren dlan da polako dodirujete sve delove tela svog psa. Fokusirajte se na ono što osećate i obraćajte pažnju na sve slojeve – dlaku, kožu, mišiće, sve do kostiju. Iako se ne čini tako, ova masaža je mnogo više nego samo lepo provedeno zajedničko vreme. Posle nekoliko dana imaćete jasnu sliku šta je normalno za vašeg psa. Moći ćete brzo da primetite bilo kakve promene, osteljivost na dodir, eventualne otoke ili napetost u mišićima.

 

Smirite nervoznog psa

Ako pas postane nervozan zbog grmljavine ili petardi prilikom slavlja, masažom mu možete ublažiti stres. Terapeuti koriste pokret sličan maženju da opuste napete nerve. Lagano prislonite otvoren dlan na glavu ili vrat ljubimca. Pravite duge pokrete duž kičme sve do repa. Ponovite ovo nekoliko puta veoma polako. Možete postepeno da pojačavate pritisak ako se to psu dopadne. Ova tehnika pomaže i kad je pas nervozan zbog šišanja ili vakcinacije.

 

Masaža za zagrevanje

Koliko puta ste čuli da pre treninga morate da se zagrejete da biste izbegli povrede­? Isto važi i za vašeg psa. Aktivni psi, koji trče zajedno sa vlasnicima, takođe zaslužuju dobro zagrevanje. Počnite s nekoliko minuta maženja po čitavom telu. Oštro istrljajte velike mišiće (na vratu, ramenima, butinama) korenom šake. Nežno pritiskajte mišiće. Obuhvatite prstima donji deo svake noge i nežno pritisnite. Opustite stisak i ponavljajte isti pokret uz nogu. Završite sa još malo maženja po čitavom telu da biste psu stimulisali nerve.

 

Masaža protiv upale mišića

I pas može imati problema s upalom mišića i napetošću posle napornih aktivnosti, posebno ako je dugo bio neaktivan ili ako više nije tako mlad. Masaža i tu može da pomogne. Počinjete, pogađate, maženjem tog dela tela da biste zagrejali tkivo. Onda prislonite dlanove i nežno pritiskajte mišiće. Pokušajte da brojite lagano da biste uspostavili ritam kojim pritiskate i opuštate mišiće Nikada ne pritiskajte naglo i direktno na kost. Na kraju još malo maženja da opustite nerve. Redovne masaže mogu ublažiti napetost u mišićima i sprečiti artritis.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *